BDUmedia heeft sinds deze week een promotiekrant. Deze bestaat uit drie onderdelen: een uitgave waarin de (samenwerkende) uitgevers zich voorstellen (inclusief een overzicht van alle titels), een krant met een overzicht van alle mogelijkheden van printproducten en een ´magazinepaper´ met de online-producten.
,,Een prachtig middel om de BDU aan onze relaties en klanten te presenteren´´, zegt directeur/uitgever Wiljo Klein Wolterink.
De promotiekrant is uiteraard ook beschikbaar voor freelancers. Als je een exemplaar wilt ontvangen, meld dit dan even per mail (inclusief adres en woonplaats) bij contentmanager Wim Vonk, w.vonk@bdu.nl.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.
Heel goed, ben benieuwd hoe het eruit ziet
Ha Koen, ik stuur je een exemplaar toe.
groet, Wim