Het Kompas Sliedrecht.nl was zaterdag prominent aanwezig tijdens de Late Summer Fair in het dorp. Bij de stand van de lokale uitgave maakten bezoekers kans op een ballonvaart door hun idee voor een verhaal, foto, verhalenreeks of column achter te laten. Tientallen mensen plakten een post-it op een groot bord. Zij stelden onder meer voor om een sudoku, kinderpagina, recept, maar ook een rubriek over nieuwe inwoners in Het Kompas Sliedrecht.nl op te nemen. Het leukste idee krijgt uitvoering van zijn of haar idee in de krant en op de website én mag meevaren in de ballon.
Ook konden bezoekers van de Late Summer Fair bij de stand op de foto terwijl ze een omlijsting van het nieuwsblad vasthielden. De foto’s kunnen hier bekeken worden.
Het past bij de doelstelling van BDUmedia om prominent zichtbaar te zijn bij (dorps)evenementen, festivals en braderieën. Zo wordt de foto-omlijsting komend weekeinde ingezet tijdens het Fruitcorso in Tiel.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.