Het nieuwe digitale sportplatform RegiosportVeenendaal.nl (zie ook het artikel elders op deze site), dat 1 januari van start is gegaan, kon tijdens het jaarlijkse Sportgala in de eerste week van het nieuwe jaar al een eerste succes melden. Het gaat samenwerken met Sportservice Veenendaal, met het oogmerk aandacht te genereren voor alle soorten sport in de gemeente.
Frank Hafkamp, directeur van Sportservice Veenendaal, is verheugd met de samenwerking. ,,Samen willen we ervoor zorgen dat top- en breedtesport nog beter op de kaart komt. We juichen dit initiatief toe en dragen graag ons steentje eraan bij.” De komende weken wordt de samenwerking verder uitgewerkt en ook zichtbaar op de website.
Sportservice Veenendaal wil jong en oud in Veenendaal laten sporten, beheert zwembad De Vallei en onderhoudt alle gymzalen en sportvelden in Veenendaal. Sportservice Veenendaal werkt nauw samen met de gemeente Veenendaal en speelt een belangrijke rol in de opzet, de uitvoering en de advisering wat betreft beleidsprogramma’s van de gemeente. Verder organiseert en ondersteunt Sportservice Veenendaal sportactiviteiten, zoals de City Run en Veenendaal on Ice.
Het nieuwe sportplatform is eind vorig jaar ontstaan nadat bekend werd dat de Veenendaalse Krant door BDUmedia werd verkocht aan DPG en zodoende ophield te bestaan. De sportredactie van de voormalige krant besloot het initiatief te nemen om een nieuw online sportplatform te creëren. ,,Op RegiosportVeenendaal.nl komt veel van wat we de afgelopen jaren op sportgebied gedaan hebben samen. We gaan door met de verslaggeving van sporten als voetbal, korfbal, waterpolo, volleybal en tafeltennis. Eigenlijk zoals onze lezers de afgelopen jaren van ons gewend zijn”, zegt Norbert Witjes als Hoofd Content van BDUmedia.
Witjes: ,,RegiosportVeenendaal.nl wil de Veenendaalse sport in de breedste zin van het woord een podium bieden: prestatiesport, breedtesport en aangepaste sport. We gaan op zoek naar de samenwerking met de Veenendaalse sportclubs, maar ook met individuele sporters én het bedrijfsleven. Op die manier komt alles samen op het digitale sportpodium.”
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.