Tijdens een feestelijke bijeenkomst in het Barneveldse Schaffelaartheater, die donderdag 7 mei op het programma staat, worden voor het eerst de BDU-persprijzen voor freelancers uitgereikt. Het aantal inzendingen groeit nog steeds, maar er kan nog meer bij. Dat geldt niet in de laatste plaats voor de categorieën ‘professionele fotograaf en ‘niet-professionele fotograaf’. Voor de volledigheid: Belangstellenden kunnen inzendingen sturen naar de contentmanagers: Daan Bleuel (d.bleuel@bdu.nl), Alex Monster (a.monster@bdu.nl) en Wim Vonk (w.vonk@bdu.nl). Daar kunnen jullie ook terecht voor meer informatie.
In het kader van de verkiezingen heeft de organisatie ook een (bescheiden) reglement opgesteld, dat hieronder wordt weergegeven:
Met betrekking tot de persprijzen 2015 van BDUmedia is het onderstaande van kracht.
Deelnemers
Deelname aan de strijd om de persprijzen BDUmedia staat open voor freelance medewerk(st)ers en correspondenten van de merken van BDUmedia. Medewerk(st)ers in loondienst van BDUmedia zijn uitgesloten van deelname.
Categorieën
Deelnemers kunnen werk inzenden in de navolgende categorieën:
Criteria voor deelname
Publicatie moet hebben plaatsgevonden in één van de merken van BDUmedia tussen 1 januari 2014 en 31 december 2014.
Aantal inzendingen per deelnemer
Het aantal inzendingen per deelnemer bedraagt maximaal 2.
Inzendingstermijn
De termijn van inzending van publicaties sluit 1 maart 2015.
Criteria voor beoordeling
De publicatie / foto wordt beoordeeld op de navolgende criteria:
Jury’s
Artikelen/berichten
Professionele en niet-professionele fotografie
Prijzen
Winnaars worden beloond met een beker, een oorkonde en een (geoormerkt) geldbedrag. De prijzen komen uit het Jur van Ginkel-fonds, dat gevoed is door oud-hoofdredacteur Jur van Ginkel en door de Koninklijke BDU.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.