Twee Barneveldse middelbare scholen verzorgen de komende weken lessen rond het thema ‘gemeenteraadsverkiezingen’. Het lesmateriaal bestaat uit content van de Barneveldse Krant: een verkiezingsspecial en online artikelen.
De ‘verkiezingslessen’ worden afgesloten met een heuse scholierenverkiezing op www.barneveldsekrant.nl, mede mogelijk gemaakt door de nieuwe tool Qualifio en BDU-stagiair Sisley de Nooijer.
Met deze actie toont de Barneveldse Krant c.q. BDUmedia haar maatschappelijke betrokkenheid, doen we aan klantenbinding en trekken we extra bezoekers/jongeren naar de website.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.