De schrijfcursus van BDUmedia keert terug. In het verleden waren collega’s Louis van Oort en Alex Monster succesvol met ‘Help! Hoe haalt mijn nieuws de krant?’ Enkele honderden lezers van onze kranten -her en der uit het verspreidingsgebied van BDUmedia- namen inmiddels deel aan dit soort workshops.
Ook deze keer gaan we vertegenwoordigers van verenigingen en bedrijven bijscholen op het gebied van persberichten schrijven. Cees van Dijk (voor meer informatie klik hier voor zijn internetpagina), freelancer van de Barneveldse Krant, gaat de cursus verzorgen. Hij heeft veel ervaring met het geven van schrijftrainingen. De aftrap staat begin maart gepland in Barneveld.
Bij voldoende interesse kan Cees de cursus ook elders in het BDU-gebied verzorgen.Een mooie manier om de banden met lezers aan te halen en de kwaliteit van aangeleverde content te verbeteren. Het contentmanagement overweegt – bij gebleken succes – de workshop ook weer aan te bieden aan onze freelancers. Wordt vervolgd.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.