Het jaar 2020 is wat betreft bezoekcijfers van de titels kantoor Hoofddorp wel heel spetterend begonnen. Na 7 dagen stond de teller al op 258.211 gebruikers. Om een vergelijking te maken met juli vorig jaar, dat was de beste bezochte maand van 2019, kwam de teller niet verder dan 223.039. Ook de views op BlueBillywig (de videoviewer die BDU gebruikt) laten geweldige cijfers zien, de 6 geplaatste video’s tellen gezamenlijk meer dan 100.000 views!
Hoe en waarom deze online uitschieter(s)? Het was woensdag 1 januari 2020 even over 17.00 uur toen er op de Facebookpagina ‘Je bent Nieuw-Venneper als…..’ de melding kwam dat er een aantal camerawagens stonden geparkeerd ergens in Nieuw-Vennep. Zou de PostcodeKanjer in Nieuw-Vennep zijn gevallen(?), ging als een lopend vuurtje het dorp rond. Uiteraard was Witte Weekblad Nieuw-Vennep één van deze boodschappers. En dat hebben we geweten, de teller op Google Analytics schoot omhoog.
Rond 18.00 uur was onze lokale reporter ter plekke om live verslag te doen. En ja hoor, daar kwam de PostcodeLoterijTruck – met het bedrag van 54,7 miljoen verlicht op de zijkant – het dorp binnen rijden. Met de telefoon snel een filmpje schieten, via Whatsapp richting een collega die thuis achter de computer zat. Binnen 10 minuten stond het online en wist heel Nieuw-Vennep dat de PostcodeKanjer in Nieuw-Vennep zou vallen.
Rond 18.40 uur maakten Caroline Tensen en Winston Gerschtanowitz bekend dat de PostcodeKanjer van 54,7 miljoen euro op de postcode 2151 BZ in Nieuw-Vennep was gevallen.
Tien winnaars die meespeelden met de winnende postcode verdeelden 27,35 miljoen euro. Negen van hen zijn dankzij de geldprijs in één klap multimiljonair – een recordaantal. De andere helft van de PostcodeKanjer werd verdeeld onder deelnemers die meespelen in het winnende postcodegebied 2151. Zij moesten echter wachten tot zaterdag 4 januari wat hun lot waard was.
Veel winnaars lagen nachten wakker, maar ook niet-deelnemers waren de afgelopen week volop bezig met de Postcode Loterij die in Nieuw-Vennep viel. ‘Iedereen’ kent wel iemand met een lot in het winnende postcodegebied 2151. Van alle kanten kwamen leuke en soms minder leuke verhalen. De climax kwam zaterdag tijdens het PostcodeKanjerfeest op het Harmonieplein.
Tijdens deze periode werd onze website massaal bezocht, met aantallen die vele malen de bevolking van Nieuw-Vennep overschreden. Er werd volop genoten van onze verhalen, foto’s en filmpjes over dit onderwerp, ook buiten de gemeentegrenzen. Eén artikel behaalde maar liefst 154.550 paginaweergaven. Een absoluut record voor kantoor Hoofddorp!
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.