Thematische specials brengen extra geld in het laatje

Collega’s van de afdeling Verkoop zijn trots op het succes van de special ‘Werken in de Regio’.

De trend is al langer zichtbaar; adverteerders in de krant kiezen vaker voor uitgaven met ‘special interest’, dan voor adverteren in de reguliere krant. Zo adverteert een slager bijvoorbeeld liever in een zomerkrant met aandacht voor barbecueën dan in één van onze wekelijkse uitgaven. Het verhoogt de aandacht voor de advertenties bij lezers die tot de doelgroep behoren.

Mede daarom zijn onze kranten regelmatig verrijkt met zogeheten ‘specials’, die vaak thematisch zijn opgezet. Denk aan Voorjaarskranten, Zomerkranten, specials rond evenementen (Heideweek) en de jaarlijkse Zorgkrant. En niet zonder succes, zoals we recentelijk weer mochten ervaren.

Onlangs verscheen in de regio’s Gelderse Vallei (gebied rond Ede, Veenendaal) en Amersfoort (onder meer Amersfoort, Leusden, Baarn, Soest) de special Werk in de Regio. Een ‘special’ gericht op de vacaturemarkt. In twee weken tijd hebben de collega’s van de verkoop binnendienst en online sales aanzienlijk bedrag uit de vacaturemarkt gesleept.

Het is de bedoeling de special na de zomer vaker en in een groter gebied te gaan uitgeven.


Geplaatst op 12 juli 2019

 

OVER
BDUmedia

BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.

  

Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.