Succesvolle crossmediale campagne rond opening tankstation

nefkens

BDUmedia heeft in de week van 9 november een uiterst succesvolle crossmediale campagne verzorgd rondom de opening van het nieuwe tankstation van Nefkens in Amersfoort. Ter gelegenheid van deze opening gaf Nefkens zondag 15 november 30 tot 50 eurocent korting op iedere getankte liter benzine.

 

De campagne bestond uit een advertentiepagina in de papieren editie van Stad Amersfoort.nl, banners op de website van StadAmersfoort.nl en banners op landelijke nieuwssites (waarbij de banners uiteraard alleen getoond werden aan bezoekers uit Amersfoort).

 

Om een maximale attentiewaarde te behalen was ervoor gekozen om een aantal premium formaten in te zetten, waaronder de Billboard positie (zie afbeelding). De resultaten op deze positie waren erg goed. Hoewel het voor deze actie niet noodzakelijk was om op de banner te klikken (alle info wordt in de banner gepresenteerd) heeft de campagne toch een hoog doorklikratio (CTR) behaald.

 

De CTR wordt ook wel de klikfrequentie genoemd. Click-Through-Ratio betekent de doorklikratio en wordt uitgedrukt in procenten. De doorklikratio geeft de verhouding weer van het aantal mensen dat een advertentie of zoekmachine resultaat ziet en het aantal mensen dat ook daadwerkelijk naar de website doorklikt.

 
Deze positie is op alle BDU-sites in te zetten voor kortlopende campagnes. De positie is bijvoorbeeld uitermate geschikt om in te zetten bij aankondigingen van open dagen, sale, etc. De vanaf prijs voor deze positie ligt op € 15 per 1000 vertoningen.


Geplaatst op 20 november 2015

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

OVER
BDUmedia

BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.

  

Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.