Onder de enthousiaste leiding van BDU-marketingman John Veldhuizen hebben medewerkers van de Baarnsche Courant onlangs op een zaterdag een wervingsactie gehouden voor nieuwe abonnees.
Tijdens het Cultureel Festival in Baarn, was een stand ingericht. Abonnees konden in gesprek met redacteur Christine Schut en media-adviseur Barbara Illing. Niet-abonnees kregen een bon waarmee ze de krant vier weken gratis kunnen lezen. Abonnees kregen de bon ook om cadeau te doen. Daar was veel belangstelling voor. Ook van oud-abonnees die de krant hebben opgezegd, maar haar missen.
De Baarnsche Courant verschijnt drie keer in de week. Uitgever Dick Naafs en verslaggever Eugene Leenders waren nadrukkelijk van de partij. En wie geluk had, kon ook redacteur Martin Hoogendoorn de hand schudden.
Het was sowieso leuk in gesprek te gaan met, met name, lezers. Altijd goed te horen dat de papieren krant nog steeds wordt gewaardeerd en ook om te vernemen wat kan worden verbeterd. Het was de hele dag druk rondom de Baarnsche Courantstand.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.