Met regelmaat wordt in de kolommen van Het Gezinsblad aandacht besteed aan voorstellingen in theater de Purmaryn. Toch wilde het theater meer. In navolging van het Zaantheater, heeft nu ook de Purmaryn een eigen pagina in een titel van BDUmedia.
De pagina is onderdeel van een mediapartnerschap dat BDUmedia en theater De Purmaryn hebben afgesloten. Eind september verschijnt de eerste pagina van de Purmaryn in het Gezinsblad. Een pagina waarop enkele voorstellingen worden uitgelicht, de agenda voor de komende maand een plek krijgt en ruimte is om lezersacties bekend te maken.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.