De redacties van BDU zijn in ontwikkeling. Niet alleen richten we ons steeds meer op de websites, we willen ook graag de kwaliteit van onze content verbeteren. Uiteraard komen we nu ook al met geweldige verhalen, goede verslagen en mooie foto’s, maar we kunnen beter! We zitten nogal verlegen om de echt unieke verhalen.
We zijn als redactie de laatste jaren te re-actief geworden. We krijgen allerlei voorstellen voor interviews, we gaan keurig op verslag bij evenementen en doen bijna letterlijk verslag van raadsvergaderingen en dergelijke. En dan zijn we vooral dol op de wethouders, raadsleden, voorzitters, bestuursleden en laten ons te vaak leiden door de pr-machines. Dat levert veel goeds op, maar we kunnen beter!
We moeten op zoek naar de unieke verhalen en dan veel meer vanuit de bewoners. TIPS hebben we nodig. Wat is het gesprek bij de bakker, welke brieven vallen in de bus die niet met de pers gedeeld worden, waar zitten onze sporttalenten, in welke verborgen juweeltjes mogen WIJ eens een kijkje nemen?
En een TIP betekent niet dat je er zelf wat mee moet doen; we hebben professionele fotografen voor mooie reportages en deskundigen op diverse gebieden, zoals bijvoorbeeld Schiphol. Maar laat wel weten wat je opvalt, wat er plots is verdwenen, wie er aan de deur komt en wat is neergezet.
En TIPS zijn nooit te veel, nooit te onzinnig en nooit onbruikbaar! Of het een goede tip is, merken we wel als we er achter aan gaan!
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.