Training freelancers op donderdag 2 juli

foto+ribbon_b

 

Een flink aantal freelancers volgt donderdag 2 juli de workshop ‘Help, hoe haalt mijn nieuws de krant’. Belangstellenden kunnen zich nog steeds aanmelden, bij één van de contentmanagers Daan Bleuel (d.bleuel@bdu.nl), Wim Vonk (w.vonk@bdu.nl) of Alex Monster (a.monster@bdu.nl).

 

De les wordt speciaal georganiseerd voor freelancers die meer willen weten over de basiskneepjes van het journalistieke vak. Onder leiding van de contentmanagers Daan Bleuel en Alex Monster worden de deelnemers op interactieve wijze door de wondere wereld van de journalistiek geleid. Vragen die aan de orde komen, zijn onder meer: Hoe schrijf je een aantrekkelijk persbericht?; hoe werkt een redactie eigenlijk?; de do’s en don’ts in contact met de pers.

 

Verschillende freelancers hebben al eerder de gelijknamige, tweedelige workshop gevolgd. Omdat wij iedereen in de gelegenheid willen stellen de kennis bij te spijkeren, organiseren we de workshop nu speciaal voor freelancers. De eendelige training in Barneveld begint om 13.00 uur en duurt tot 15.00 uur.


Geplaatst op 25 juni 2015

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

OVER
BDUmedia

BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.

  

Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.