Deze trotse aap siert de cover van de jongste editie van het economiemagazine van de Barneveldse Krant. Niet zonder reden, want in het blad staan verhalen met lokale ondernemers die om uiteenlopende redenen trots zijn op hun bedrijf. Van sportzaak tot transportonderneming en van marketingbureau tot tuinarchitectuur.
De bijlage bij de Barneveldse Krant is populair bij zowel ondernemers als abonnees, die een verrassend inkijkje krijgen bij bedrijven uit de eigen woonomgeving.
De meeste verhalen worden geschreven door freelancers, in samenspraak met de redactie, media-adviseurs verzorgen de advertentieverkoop en de vormgeving gebeurt in eigen huis. Uiteraard wordt het krantenmagazine gedrukt bij BDUprint. De samenwerking leidt tot een aantrekkelijk ogend en lezenswaardig eindresultaat.
Via deze link is het magazine te bekijken: https://epal.bdumedia.nl/trots/20180612/
(Foto: Freder)
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.