Bij het rondsturen van de BDU Twitternotitie heeft het Content Management van BDUmedia Twitterworkshops voor belangstellenden in het vooruitzicht gesteld. In een deel van het gebied zijn die workshops inmiddels gehouden.
De komende tijd zijn de regio’s in het centrale deel van het verspreidingsgebied aan de beurt. Het gaat om Midden 1 (Ede Stad, Veenendaalse Krant, Hoog & Laag, Woudenberger/Scherpenzeelse Krant en De Kaap/Stichtse Courant), Midden 2 (Stad Amersfoort, Leusder krant, Stad Nijkerk, Puttenaer, De Band, Het Kontakt/Veluws Nieuwsblad en Veluweland) én de Barneveldse Krant.
Een aantal belangstellenden heeft zich al aangemeld. Maar ook de freelancers uit andere gebieden zijn nog van harte welkom. De workshops worden ook ‘op locatie’ gehouden. Meld je dan bij je ‘eigen’ Content Manager (Daan Bleuel – d.bleuel@bdu.nl, Alex Monster – a.monster@bdu.nl, of Wim Vonk – w.vonk@bdu.nl)
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.