Dinsdag 20 januari was in Barneveld de voorlaatste sessie van de Twitterworkshops die we voor belangstellende freelancers organiseerden. Die van dinsdag was onder een ongelukkig gesternte geboren; door omstandigheden kwamen uiteindelijk slechts twee van de zes deelnemers daadwerkelijk opdagen.
Op zichzelf niet eens zo erg; door de beperkte opkomst konden de contentmanagers Alex Monster en Daan Bleuel de stof diepgaand behandelen. Dat is ook de reden dat we steeds voor een kleine setting (maximaal zes deelnemers per keer) hebben gekozen.
Volgende week dinsdag lijkt door de afzeggingen vorige week wat drukker bezet te zijn. Maar ook een groep van (maximaal) 9 biedt nog uitstekende mogelijkheden om iedereen de aandacht te geven die het verdient.
Dankzij de cursus kent BDUmedia inmiddels een beduidend grotere schare twitteraars dan daarvoor het geval was. Een groot aantal deelnemers aan de workshops op verschillende locaties is hem medium als communicatiekanaal aan het ontdekken.
We ronden de workshop-cyclus in principe dinsdag af. Toch zal de behoefte eraan steeds opnieuw groeien, denken wij. Zo treden er wekelijks nieuwe correspondenten toe tot het BDU-keurkorps. Mochten er mensen zijn die behoefte hebben aan een Twitterworkshop, schroom dan niet om dat te melden. Neem daarvoor contact op met één van de content-managers (Daanm Bleuel (d.bleuel@bdu.nl), Alex Monster (a.monster@bdu.nl) of Wim Vonk (w.vonk@bdu.nl).
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.