Dat BDUmedia zich in toenemende mate bedient van bewegend beeld als informatiekanaal of in ieder geval verwoede pogingen in die richting onderneemt, zal de trouwe lezer van deze nieuwsberichten de afgelopen weken wel duidelijk zijn geworden. Je zag misschien de kerstvideo die collega’s maakten voor de freelancers uit hun cluster. En onlangs publiceerden we een nieuwjaarswens in de vorm van bewegend beeld, speciaal bedoeld voor jullie.
Daar bleef het echter niet bij. Leden van het Uitgeefteam (collega’s die richting geven aan alle activiteiten binnen BDUmedia) voorzagen ons -de collega’s binnen de muren van BDUmedia- ook van stichtende woorden en goede wensen voor het nieuwe jaar. Waarmee de komst van bewegend beeld haast onstuitbaar lijkt te zijn.
De video was misschien niet direct voor jou als freelancemedewerker bedoeld, maar de boodschap is daarom niet minder relevant. Daarom wilden we jullie deze nieuwe proeve van bekwaamheid niet onthouden. Klik hier voor de video van het Uitgeefteam.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.