Komend weekend gaan de Van Gent Finaleweken weer van start bij onze titels Ede Stad en Veenendaalse Krant. Met respectievelijk de negende (Ede) en elfde (Veenendaal) editie mag dit multimediale sportproject inmiddels tot een blijvertje binnen BDUmedia gerekend worden.
Autodealer Toyota van Gent is voor het tiende jaar op rij de hoofdsponsor en naamgever van het multimediale sportproject. ,,Daar zijn we nog altijd erg blij mee’’, zegt Boy Imminck, die samen met Sander van Snippenberg vanuit de redactie de coördinatie op zich neemt. ,,Dit bedrijf zorgt ervoor dat we tijdens de laatste weken van het sportseizoen alle finales op de voet kunnen volgen. In tekst en beeld, maar uiteraard ook in video. Het mooie is dat we -zoals het hoort- journalistiek geheel onze gang kunnen gaan binnen het project. Toyota van Gent is een betrokken sponsor, maar wil zich uitdrukkelijk niet bemoeien met de inhoud. Dat ze al tien jaar met ons meedoen vind ik grandioos.’’
Het project trapt komende donderdag af met de traditionele Finaleweken-trailer, een aankondigende video. Zondag staat direct de eerste finale op het programma. ,,We gaan met een klein team naar het Hofbad in Den Haag, waar we de landelijke waterpolobekerfinale bij de vrouwen verslaan. Polar Bears uit Ede heeft een goede kans om de KNZB-beker te winnen. Vanaf 14.00 uur is er een liveblog op EdeStad.nl en ook maken we een videosamenvatting van de wedstrijd.’’
De balans van de Finaleweken 2019 is waarschijnlijk pas halverwege juni op te maken. ,,We volgen veel sportploegen en veel wedstrijden. Dat vergt best wat van onze schrijvende, fotograferende en filmende correspondenten. Ze doen allemaal een stapje harder en daarvoor verdienen ze een compliment. Net als onze media-adviseurcollega’s, die hard op zoek zijn naar sponsors om met ons mee te doen (meer info: f.d.kleuver@bdu.nl). Het is voor iedereen een periode van hard werken, maar elke editie is een feest. We mogen trots zijn dat we er ook weer in 2019 volle bak tegenaan mogen’’, aldus Imminck.
Op de foto het BDU-team dat van de Finaleweken weer een succes gaat maken (niet iedereen was aanwezig overigens). Foto: Peter Tijssen
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.
Pingback: ‘Trailer’ voor Van Gent Finaleweken | Freelancers BDUmedia