Voor het deel van het land waar Haarlem BV verslag van dat, is het dit voorjaar 75 jaar geleden dat het land bevrijd werd. Grote feesten na een vreselijke periode. Of niet?
De redactie is op zoek naar verhalen uit de oorlog en verhalen van de bevrijding. En anders beeldmateriaal. Als we genoeg kunnen vinden, kunnen we een mooie special maken en anders gaan de verhalen los in de krant en op de site. Laat het de redactie weten als je tips hebt! Of via het content management Ton Dijkstra (t.dijkstra@bdu.nl) of Joop Touw (j.touw@bdu.nl).
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.