Het jaar 2019 spoedt ten einde. De laatste weken van het oude jaar lenen zich traditioneel uitstekend voor terugblikken en toekomstvoorspellingen. Een organisatie die al wat langer werk maakt van het in kaart brengen van ontwikkelingen in de wereld van de journalistiek, is het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek. Op de eigen site laat het SvdJ voor de derde keer in successie twintig kenners aan het woord over trends die het nieuwe jaar zouden kunnen gaan bepalen.
Lees hier welke toekomstperspectieven het SvdJ schetst!
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.