Om het online-bereik van websites en Facebookpagina’s voor cluster Noord-Holland te vergroten, zijn lezersacties een puike methode.
Eind maart ging de derde gezamenlijke actie ‘raad het juiste aantal paaseitjes en win’ het wereld wijde web op. Het resultaat was overweldigend.
Blijkbaar vinden lezers het erg leuk deel te nemen aan dergelijke acties. Per editie viel er een prijs te winnen in de zin van een etentje, theaterkaartjes, bowlen of een mooi opgemaakte paastaart.
In totaal werd er op Facebook maar liefst 7.495 keer op het bericht geklikt en gokten 2.349 personen op het juiste aantal. Het artikel werd hier bijna 40.000 keer gezien.
De overheerlijke taak om de vaas met eitjes te vullen lag bij Werkgroep On-line. In totaal kukelden er 373 eitjes in de pot. Slechts één lezer wist het exact te raden. Maar inmiddels is er bitter weinig van de voorraad over.
Bezoekers, afdeling verkoop, maar vooral toch de redactie moet de hand in eigen boezem steken. Daarom staat er bij de evaluatie ditmaal een extra kolom: ‘totaal aangekomen kilo’s’. ,,Ik kan wel verklappen dat de actie ons de prettige bijwerking heeft opgeleverd van 600 nieuwe volgers op Facebook,” zegt contentmanager Marieke van der Leij. ,,Maar aan gewichtige zaken als persoonlijke aangekomen kilo’s waag ik me liever niet.”
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.