Websites Hoofddorp gaan als een raketje deze zomer

Het is hoogzomer, de temperaturen verbreken records, iedereen ligt op het strand, dus dat zal wel ten koste gaan van de bezoekcijfers op de website. Niets is minder waar! In Hoofddorp zijn de websites afgelopen maand beter bezocht dan ooit. De magische grens van 200.000 unieke bezoekers werd gepasseerd en dus hebben we nu een nieuwe magische grens: 250.000 bezoekers.

De veranderingen werpen vruchten af. Met het doorverwijzen uit de krant weten meer mensen de site te vinden. Zeker als op de site interessante extra informatie te lezen is. Of als er meer reacties van de buurt te lezen zijn. Extra foto’s of een video helpen ook. We willen een volwaardige krant met heel veel extra’s op de site en blijkbaar wil de lezer dat ook.

Ook de nadruk op kwalitatief inhoudelijke verhalen, unieke content, bijzondere foto’s wordt gewaardeerd en helpt. Het eigen ‘onderzoek’ naar valet-parking op Schiphol en de uitwassen daarvan op terreinen in Hoofddorp en omstreken kreeg veel navolging in de landelijke media en leidde uiteindelijk tot een speciaal persbericht van Schiphol.

Niks vakantie dus! We gaan met z’n allen er juist extra tegenaan om de nieuwe magische grens zo snel mogelijk te passeren.


Geplaatst op 26 juli 2019

 

OVER
BDUmedia

BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.

  

Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.