BDUmedia heeft een welkomstbrochure gemaakt voor nieuwe abonnees van Barneveldse Krant.nl. Daarin krijgen zij onder meer via een fotoserie uitleg over de totstandkoming van het dagblad en een toelichting op de vijf wekelijkse, extra katernen: Sport op maandag, Economie op dinsdag, Uit & Cultuur op woensdag, Hart & Ziel op vrijdag en de Weekendbijlage op zaterdag.
In de brochure is er uiteraard ook volop aandacht voor de website van de Barneveldse Krant.nl en gebruik daarvan op de mobiele telefoon. Nieuwe abonnees lezen daarnaast hoe zij de e-paper kunnen lezen, hoe ze zich kunnen abonneren op de nieuwsbrief en hoe zij eigen nieuwtjes via de site kunnen plaatsen. Er is bovendien uitleg over de Lezerspassie, een pas die elke abonnee krijgt voor kortingsacties.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.