BDUmedia heeft de ‘Deel je nieuws’-portalen op de websites gewijzigd. Zowel bij ‘activiteiten / agenda’ als bij ander lezersnieuws zijn enkele veranderingen doorgevoerd.
Een inzender is voortaan verplicht om de huisregels van BDUmedia goed te keuren. Met een vinkje worden de huisregels geaccepteerd. Zonder vinkje geen verzending.
Ook is het veld ‘fotograaf’ toegevoegd als de inzender een foto uploadt. Bovendien is de inzender verplicht een naam in te vullen, zodat voorkomen wordt dat foto’s zonder bronvermelding worden geplaatst.
Bij ‘activiteiten / agenda’ heeft de inzender de mogelijkheid om net als bij ‘ander lezersnieuws’ een rubriek te selecteren (sport, lokaal of zakelijk). Voorheen was dit niet mogelijk en kreeg een ingezonden activiteit altijd de webrubriek ‘activiteiten’. Op basis van deze rubriek werd het artikel alleen in de agenda op de site getoond. Nadeel was dat een activiteit pas zichtbaar was op de aanvangsdatum van de activiteit. De inzending had hierdoor te weinig attentiewaarde. Nu kan een activiteit de rubriek ‘lokaal nieuws’ krijgen en wordt op basis daarvan niet alleen in de agenda, maar ook in de kolom lezersnieuws getoond. Zowel op de voorpagina als de specifieke rubriekspagina.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.