Zes freelancers van BDUmedia hebben zich aangemeld voor een trainingsdag voor lokale en regionale journalisten. De verschillende workshops vinden plaats op zaterdag 18 april en zijn een initiatief van de Vereniging van Onderzoeksjournalisten. Aanmelden kan nog steeds.
Dimitri Tokmetzis vertelt tijdens de trainingsdag hoe je data verzamelt en datasporen natrekt. IT-onderzoeksjournalist Brenno de Winter licht toe hoe hij omgaat met tegenwerking. Bas van Sluis en Arnoud Bodde delen de geheimen van samenwerking tussen verschillende media. Siem Eikelenboom van het Financieel Dagblad gaat in op fraude en fraude-onderzoek. Marga Froon van de Vereniging van Onderzoeksjournalisten: ,,En dan delen we nóg een geheim met de aanwezigen: waar vind je geld om goed onderzoek te doen? Mariëtte Wolf, directeur van het Fonds Bijzondere Journalistieke Projecten, licht een flink deel van de sluier op. Dat is nog maar een deel van de in totaal twaalf interessante workshops die je kunt volgen.”
De trainingsdag wordt gehouden aan de Hogeschool Utrecht, Padualaan 97, Utrecht. De aanvang is om 9.30 uur. De inschrijfbalie opent om 9.00 uur. BDUmedia maakt het mogelijk om de dag tegen gereduceerd tarief bij te wonen. Belangstellenden betalen derhalve 20 euro, inclusief koffie/thee, een lunch en een afsluitende borrel om 17.00 uur. Inschrijven kan via één van de contentmanagers Daan Bleuel (d.bleuel@bdu.nl), Wim Vonk (w.vonk@bdu.nl) en Alex Monster (a.monster@bdu.nl). Let op: slechts een beperkt aantal journalisten kan deelnemen aan de trainingsdag. Vol = vol.
Meer informatie op www.vvoj.nl.
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.