De zomerfotowedstrijd van BDUmedia heeft tot dusver bijna 1.300 foto’s opgeleverd. Die zijn te zien op de websites en een selectie haalt de kranten.
Lezers kunnen foto’s tot eind augustus inzenden. Daarna selecteert de redactie enkele foto’s, waarop een week gestemd kan worden. De makers van de mooiste beelden ontvangen fraaie prijzen, beschikbaar gesteld door adverteerders.
Freelancers kunnen ook meedoen. Hieronder ter inspiratie de ingezonden foto’s van Ede Stad, Kontakt Harderwijk en Het Kompas Hardinxveld-Giessendam. Meer informatie is te vinden op de websites.
https://edestad.nl/lokaal/stuur-jouw-zomerfoto-en-win-465752
https://hetkontaktharderwijk.nl/lokaal/stuur-jouw-zomerfoto-en-win-465797
https://hetkompashardinxveld-giessendam.nl/lokaal/stuur-jouw-zomerfoto-en-win-465775
(Foto: Alissa van Veldhuijsen)
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.