Lezers van kranten en nieuwssites van BDUmedia hebben in de vakantie in totaal ruim drieduizend foto’s ingestuurd voor de zomerfotowedstrijd. De winnaars worden deze week bekendgemaakt. Er zijn fraaie prijzen te winnen: van een minuut gratis winkelen bij een supermarkt tot een reis naar New York. Dit in samenwerking met lokale sponsors.
Marketing manager Martijn Pater van BDUmedia spreekt van ,,een geweldig succes”. ,,De zomerfotowedstrijd is dit jaar voor het eerst geïntroduceerd bij alle nieuwstitels van de BDU. Met als resultaat talloze grappige en leuke foto’s en een mooie interactie tussen redactie, lezers en lokale sponsors.”
(Foto’s: N. Bouwman en familie Visscher)
BDUmedia vindt zijn oorsprong in de ‘Barneveldsche Boek-, Courant- en Handelsdrukkerij’, die in 1871 werd opgericht. BDUmedia exploiteert en geeft inhoud aan lokale media en vak- en publieksmedia. Dat doen we met een breed scala van kanalen. Bijvoorbeeld met de gedrukte Barneveldse Krant (die op 7 oktober 2017 op de kop af 146 jaar bestond). Ons mediahuis is een slanke en flexibele organisatie. Van daaruit regisseren en verwerken we de content van onze merken.
Meer dan 400 externe producenten (freelancers en ZZP’ers) dragen het merendeel van de inhoud aan. BDUmedia wil met haar lokale media dé nieuwsproducent van Nederland zijn. Het werkgebied strekt zich uit van de Noordzeekust tot aan de Duitse grens. De vak- en publieksmedia, waartoe bijvoorbeeld de tijdschriften Tegel Totaal en Natuursteen behoren, bedienen vooral een selectief lezerspubliek dat behoefte heeft aan hoogwaardige niche-informatie. Naast BDUmedia is er BDUprint. In deze werkmaatschappij worden kranten en tijdschriften gedrukt.